• Wycieczka do Trójmiasta 2015

• WYCIECZKA  ŚLADAMI RODZINY PATRONACKIEJ

TRÓJMIASTO  10.06 – 13.06.2015r.

WSTĘPNY PLAN WYCIECZKI

* 10.06.2015  ŚRODA- GDAŃSK

• ŚLADAMI SKARBU NEPTUNA- ULICA DŁUGA
        • WEJŚCIE NA WIEŻĘ WIDOKOWĄ
        • ZAOKRĘTOWANIE NA GALEONIE PIRACKIM - REJS NA WESTERPLATTE
        • ŚLADAMI OBROŃCÓW WESTERPLATTE

*11.06. 2015 CZWARTEK-  SOPOT

• SPACER PO SŁYNNYM MONCIAKU, OPOWIEŚĆ O JASIU RYBAKU, DEGUSTACJA ZDROWEJ SOLANKI, POŁAWIANIE BURSZTYNÓW  I SPACER PO MOLO
        • OPERA LEŚNA

„ŚLADAMI PATRONÓW SZKOŁY”

10.06.2015 – 13.06.2015

WAPLEWO – TRÓJMIASTO (GDAŃSK – SOPOT – GDYNIA) – WAPLEWO

Dnia 10 czerwca 2015r wybraliśmy się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta. W wyprawie tej udział brali uczniowie klasy trzeciej, czwartej, piątej i szóstej oraz opiekunowie: Elżbieta Grudzińska, Iwona Lipska i Monika Wieczorkiewicz. Wyjechaliśmy z Waplewa o godzinie 7:30. Jechaliśmy zgodnie z wytyczoną trasą.  Na miejsce do Gdańska dotarliśmy około godziny 10:00, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która poprowadziła nas „Śladami skarbu Neptuna – ulicą Długą”. Następnie weszliśmy na wieżę widokową w Bazylice Mariackiej, pokonując przy tym 409 stopni, skąd podziwialiśmy panoramę Gdańska i Zatoki Gdańskiej. Po tak wyczerpującym wysiłku udaliśmy się w rejs Galeonem Pirackim na półwysep Westerplatte. Po zacumowaniu do portu, ruszyliśmy śladami obrońców Westerplatte. Cały czas towarzyszyła nam pani przewodnik opowiadając historyczne ciekawostki. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się autokarem na obiad i do Gdańskiego Domu Turystycznego, gdzie zakwaterowaliśmy się.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy kontynuować nasze zwiedzanie. Rozpoczęliśmy od  Molo w Sopocie. Udaliśmy się z przewodnikiem na spacer po słynnym Monciaku. Wysłuchaliśmy wielu ciekawostek i opowieści m.in. o Jasiu rybaku. Dzieci degustowały zdrową Solankę i podziwiały morskie widoki. Następnie udaliśmy się do Opery Leśnej. Zwiedzaliśmy tam scenę, garderoby i cały obiekt. Dzieci były zachwycone. Kolejnym punktem programu była wizyta w dworku Sierakowskich, który należy do najstarszych zabytków budownictwa sopockiego. Obecnie - jako siedziba Towarzystwa Przyjaciół Sopotu - pełni rolę jednego z najaktywniejszych w mieście ośrodków życia kulturalnego. Dzieci poznały w zarysie historię dworku, podziwiały jego wnętrze oraz obejrzały aktualną wystawę prac plastycznych. Następnie udaliśmy się na obiad, zakupy i na sopocką plażę, gdzie dzieci  zbierały bursztyny. Po tak wyczerpującym dniu wszyscy spali jak przysłowiowe susły.

Dzień trzeci przeznaczyliśmy na pobyt w Gdyni.  Rozpoczęliśmy od zwiedzenia statku – muzeum „Dar Pomorza”. Kolejnym punktem programu było wejście do Centrum Nauki EXPERYMENT. Zabawy na interaktywnych wystawach oraz prowadzenie działań komunikujących naukę pomogły w pewnym stopniu dzieciom zrozumieć otaczający świat oraz pobudzały ciekawość świata. Frajdą była możliwość samodzielnego dokonania wielu eksperymentów.  Następnie udaliśmy się kolejką SKM w kierunku Kamiennej Góry (niektóre dzieci po raz pierwszy jechały pociągiem). Pani przewodnik poprowadziła nas na Kamienną Górę, opowiadając o Gdyni, jako mieście z morza  i marzeń. I tak zakończył się nasz trzeci dzień.

Ostatniego dnia po śniadaniu spakowaliśmy się i pożegnaliśmy Gdański Dom Turystyczny. Udaliśmy się do  Centrum Hewelianum  w Gdańsku, które jest nowoczesnym centrum nauki mieszczącym się w zabytkowych obiektach architektury militarnej. Poprzez interaktywne i multimedialne wystawy w nowoczesny sposób zostały dzieciom pokazane inne oblicza nauki. Dzieci same eksperymentowały, doświadczały na własnej skórze wielu zjawisk m.in. fizycznych, przyrodniczych. Największym zainteresowaniem cieszyła się tuba, w której można było poczuć huragan. Ponadto symulacja jazdy samochodem w różnych warunkach atmosferycznych, zmierzyć wiek swojego słuchu i wiele innych zagadnień. Dzieci tak były zafascynowane pobytem w Hewelianum, że z trudem opuszczały to miejsce. Kolejnym punktem programu było zwiedzenie Katedry Oliwskiej (słynącej z wielkich organów) oraz Parku Oliwskiego. Następnie udaliśmy się na obiad i ruszyliśmy do w drogę powrotną do Waplewa.

Trójmiasto to miejska aglomeracja gdzie jest  wiele ciekawych miejsc wartych obejrzenia. Wycieczka do Trójmiasta to naprawdę niesamowite przeżycie dla dzieci, które zadowolone i pełne wrażeń bezpiecznie wróciły do swoich domów.